Lone Ranger

Denna dag har varit mycket spännande på sitt lilla vis. Skulle vara själv med alla vilddjur idag en längre stund för första gången. I det stora hela gick det faktiskt över min förväntan. Givetvis får man ju räkna med stök osv men vad vore livet utan lite ”Slå dig fri, Anarki!” mentalitet?

Liv och Tristan härjade som fasen inne på rummet och när dom var klara för stunden såg det ut som om tredje världskriget hade tagit sin början, det var bara att sätta igång och städa och se glad ut 🙂

Anledningen till att jag var själv va för att Zera skulle vara barnvakt åt sina småbröder och det var hon värd. Lite kvalitetstid med sina bröder, vilket hon inte har haft sen sist.. Vet inte ens om hon haft det sedan vi träffades för den delen.

Det ända som gick knackigt var när det va dags för lunch och middag, tristan bråkade lite (Vilket är ovanligt) och Liv bråkade som vanligt 😛 Men jag hade inte räknat med annat så jag vart inte direkt besviken.  Det blev rester hela dagen.

Kycklinggryta med bulgur till lunch och brysselkålspaj till middag.. Den sistnämnda var dock inte någon höjdare för någon av oss, den var fasen godare igår alltså 😛 Så barnen fick lite mer kycklinggryta och en skvätt korvstroganoff som dom tryckte i sig och det tyckte dom givetvis va mycket godare. En annan kastade halva pajbiten och började diska istället 😛

Tycker det är så kul och se att dom börjar leka mer och mer med varandra nu, Liv och Tristan alltså.. Vinga fick massa kvalitetstid med mig och lite av den ville hon säkert inte ens ha (T.ex rensa näsan osv) som hon et rtycker är såååååå roligt. Mycket roligare än att ligga i babygymmet och gurgla ikapp med pappa.. 😛

Nej detta har jag inte alls något emot att göra fler gånger, hur guld som helst i det stora hela. Liv och Tristan kom ut till mig och Vinga i vardagsrummet och helt spontant börjar sjunga ”En sockerbagare” för oss, både jag och Vinga började skratta (Eller Vinga log nog mest :P)

Nej det var allt och jag ursäktar förseningen med uppdateringar.. Ta vara på er nu!

Tada

3 kommentarer

Under Uncategorized

3 svar till “Lone Ranger

  1. zeraa

    känns helt underbart att höra dig så go och glad å positiv. Hell yeah! puss på dig min älskling 😛

  2. Vilket roligt inlägg! Grattis till egen tid med era barn, det är mysigt! å så sken solen :), kram

  3. zeraa

    Hej bertil, du har en utmaning på min blogg. Puss från din chey

Lämna en kommentar